Bra dåliga skämt

Ringde till min husmus för att fråga när värmen slås på. Just nu är det förbannat kallt i lägenheten. Dumt nog har jag gått utan strumpor hela dagen trots att jag för längesedan noterat att mina fötter antagit en ton av blått. Sitter jag för länge på stolen får jag förmodligen urinvägsinfektion. I vilket fall. Jag frågar:

- När slår ni på värmen?

Han svarar:

- Ja, det vet man aldrig. Du kan i alla fall trösta dig med att du inte är ensam om att frysa, haha!

Jag tänker:

- ?!

En annan som är väldigt förtjust i dåliga skämt är Snusmumriken. Han får dock guldstjärna för att de oftast lockar, i alla fall mig, till skratt. Just för att de är så urusla. Några exempel på dem kan vara (vill upplysa om en medveten risk för att inte kunna återge dem alldeles korrekt, vilket kan bidra till kvalitetssänkning):

Vad gör piraterna på fritiden?
P(i)ratar.

Vad heter hotellet där man aldrig checkar ut?
Neverending Astoria.

Jag har numera också debuterat:

Vem tycker oftast att saker fungerar bra?
Åkej.

Jag vet inte. Snusmumriken tyckte inte att den nådde klass. Jag tyckte i alla fall att den var kul. Och skrattade också. Högt och länge.



Kommentarer
Postat av: Snusmumriken

Hahaha det var ju inget fel på skämtet, du skulle ju bara slipat på det lite ;)

Dessutom, motsägelsefullt, så är det kvantitet och inte kvalitet som gäller :P

2009-09-18 @ 15:43:41
Postat av: Maja-Stina

Håhå. Det var ett gott försök ju :D

Å Alfons pappa är ju söt, som också skojar till det i radiosändning.

2009-09-19 @ 20:28:38
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0