Goiting och bollibompasex

Mycket ska man få höra innan öronen trillar av. Och vissa saker chockar, vissa förbryllar. Det som chockade var när en av mina kollegor i ett lunchsamtal glatt använde ett för mig nytt uttryck - bollibompasex. Uttrycket i sig är det egentligen inget fel på, riktigt fyndigt och lovande till och med. Men kollegan som använde det är i samma ålder som min mamma, det vill säga närmare pensionssträcket än bollibompatimmen. Då blir jag pryd. Och generad.

Det som förbryllade var istället när en annan kollega kallade en tredje kollega för goiting. Men blekingejäntan fick snart förklarat för sig att det här på västkusten betyder något i stil med snygg läckerbit. Vet egentligen inte vilket av goiting och snygg läckerbit förbryllar mest. Vet bara att inget av dem existerar i min vokabulär. Än.

Glädjekälla:
3 saker gör mig lycklig just nu. 2 är återkommande, 1 är mer dagsfärsk.
1. Onsdagskvällar med mamma och syster, som oftast fortsätter bara med syster över en god bit mat. Idag var det Sushi.
2. Snusmumriken
3. En fjärde kollegas uppriktiga kommentar om förvåningen över att jag inte får förlängt kontrakt. Det värmer.


Kommentarer
Postat av: Snusmumriken

Woohoo, aiming for no 1 next post! ;)

2009-04-08 @ 21:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0