Höjdare

Vet att ni är några stycken som otåligt står och stampar med fötterna i väntan på ett nytt inlägg på precisprecis. Ber om ursäkt och bjuder därför på 12 höjdare för att sammanfatta svunnen tid:

1. Har varit i Himmelriket och kommit tillbaka. En helt fantastisk plats på Hisingen med varma källor, bastun av alla dess slag, kall-duschar, piano-musik-spelande pooler, ångande utomhusbad, spa-ritualer, fotbad, te, frukt och underbar avkoppling. Och inte att förglömma - bästa sällskapet.

2. Sushi-, vin- och let's dance-final-fredag med kär gamma barndomsvän. Insett att vänner är värdefulla och varit lite sorgsen för att många av er bor så långt borta. Men lycklig för att ni finns.

3. Har upptäckt ping.fm! Ser möjligheter och smider planer för framtiden.

4. Har blivit uppsagd. Kanske inte hela sanningen - har bara inte fått förlängt kontrakt. Dåliga tider. Låter inte som en höjdare i sig, men har ändå fått mig att blicka framåt. På tiden att jag ser mig om efter annat. Alla tips är välkomna!

5. Känner vårpirret i magen.

6. Har gjort en gammal seniorkatt något lyckligare - Simba har premiär-släppts på vårbete. Jag får sova lugnare och har fått en mer harmonisk sambo.

7. Har svingat mina långa lurviga på dansgolvet på en helt fantastiskt kul 40-års fest. Återigen med mycket trevligt sällskap.

8. Har provat på sol-dusch och upplevt både ångest och lycka. Så länge jag inte visar mina händer ser det jättefint ut. Har helt klart fått mersmak på sommarsol.

9. Köpt jättefina ballerinaskor i favorit-affären scoop.

10. Lyssnat sönder några låtar till, bland annat: With Whom to Dance - The Magnetic Fields 

11. Har ikväll lyckats få ihop en smaskig matlåda för imorgon. Citron- och chili-lax med salta, söta och heta rotfrukter direkt från ugnen.

12. Tittar just nu på andra avsnittet av Familjen Babajou SVT1 - första avsnittet kan du se på SVT Play. Ska jag strax göra eftersom jag missat det.

Och därmed lovar jag bättring när det kommer till bloggandet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0