Orkeslös

Våren är här. Moppe-maffian har dammat av sina vrålåk och fräser nu omkring i Kortedala (och antagligen i alla andra  åkbara delar av Sverige). De samlas i närheten av min port varje morgon. Jag brukar för nöjes skull spetsa öronen lite extra när jag går förbi. Hör hur de tipsar varandra om bästa vägen, häftigaste gropen, tuffaste grusspåret. De ser  fullständigt överlyckliga ut i sina lite för snabbvuxna, spetiga och svajiga kroppar. Ler och tänker - var fan har de fått orken ifrån?!

För jag skulle behöva en dos av den. Det är underbart med sol, värme och långa dagar. Men det hjälper inte just nu. Inte när oron kommer mitt i natten och jag vrider mig tusen gånger. Hur fan ska jag få tag på ett jobb innan sommaren? Vänder mig. Kommer jag ha råd med lägenheten? Vänder mig. Vad kan jag egentligen? Vänder mig. Var ska jag få lusten ifrån till att skriva ihop det bästa CV:t? Vänder mig. Går upp och ger Simba mat. Stirrar ut genom fönstret. Det är fan inte kul.

Så snälla! Kicka igång mig. Jag vet ju att jag kan. Jag vet ju att det finns jobb därute. Jag vet att allt förmodligen kommer att lösa sig till det bättre. Eller i varje fall lösa sig. Jag behöver bara en knuff där bak och en extra för mitt självförtroende. Och, alla tips jag kan få!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer skriva det allra bästa CV:t av alla, ett som är outstanding med din kreativitet! Jag har alltid varit imponerad över hur du kan få ihop allt så bra och perfekt (och dessutom fort!) allt som oftast. Jag är inte ett dugg orolig - självklart kommer du att få det bästa jobbet av alla också, snart! Massa kramar.

2009-04-15 @ 07:48:22
Postat av: Anonym

Spännande att det inte står vem som skrivit till dig ovan, men det är i alla fall jag! :) Kram Lise-Lotte

2009-04-15 @ 07:49:18
Postat av: syster

2009-04-15 @ 19:53:11
Postat av: syster

jag förstår verkligen hur det känns!!! det är ok att känna så syster och du gör redan ett toppenjobb med ditt nätverkande. Älskar dig, du är toppen!

2009-04-15 @ 19:54:41
Postat av: syster

va fasiken här lägger man in en söt kommentar och så kommer det inte med.



I alla fall skrev jag att jag förstår absolut syster. det är ok att känna så! du gör dock redan ett toppenjobb med nätverkandet och dina idéer. jag älskar dig sååå puuuususuususususususss

2009-04-15 @ 19:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0