Hohoo! Ho-ho-ho-ho-o-o...

Ja det ekar. Men inte i mitt huvud (som man annars lätt skulle kunna tro), utan i min lägenhet. Sitter just i min enda möbel, en soffa, och knaprar på några små knäcken. Väntar på att möbel nr 2 ska levereras, min säng. Min nya härligt mjuka säng. Att det tog 100 år innan jag bestämde mig för just den, gör inget. Om jag skulle råka ändra mitt val, har jag 90 dagar på mig. Tack IKEA för att ni förstår er på veliga människor som jag. Måst dock säga att det inte är lätt att köpa säng. Finns oändliga kombinationer av sängar och bäddmadrasser.

- Sover du på magen ska madrassen vara så, sover du på ryggen ska madrassen vara si. Och sover du på sidan, ja då ska du ha en sån. Om du dessutom är kall eller varm, bör du tänka på detta. Vad väger du förresten?

Lite förvirrad och efter mycket provande bestämde jag mig slutligen för en mjuk madrass, med en bäddmadrass med extra stöd. Snusmumriken hade valt en lite fastare variant, men var glad ändå.

- Nu kommer det kännas som det gör när man sover på hotell, när jag sover hos dig.

Bra det. Fast jag har inga stora fluffiga kuddar eller 30 cm tjocka duntäcken. Inte än. Däremot har jag en gnällande, mjuk och dreglande kroppsvärmare om det skulle bli kallt. Går bra att låna.

För er som har Spotify bjuder jag idag på denna låt till mitt eko-tema.


Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Grattis till kommande säng! Och tack för senast. MYS att ses. Nu har jag äntligen bloggat bild från vår lunch. Kram tjejen, hoppas vi ses snart igen!

2009-08-30 @ 18:14:03
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0