Vindens skugga//Carlos Ruiz Zafón

Är en helt fantastisk bok. Jag köpte den för ett år sedan, men hann bara ett par sidor innan jag lyckades tappa bort den. Kom varken ihåg boktiteln eller författarens namn och den försvann därför in i glömskan. Men så kommer ju alltid denna ljuva sommartid med ett härligt läsbegär. Vips låg den där i hyllan i pocket-shopen, när jag redan plockat åt mig flera andra böcker. Skulle jag eller skulle jag inte? Tydligen skulle jag, och det är jag glad för nu. Bästa boken i sommar och kanske också top 3 av alla jag någonsin läst. Den har allt; humor, skräck, politik och självklart romantik. Så för guds skull, läs den! 

Smakprov på en av alla härliga dialoger från boken:

- Jag har hört att han har haft allvarliga problem med prostatan ända sedan han svalde en mispelkärna, och att han numera inte klarar av att urinera annat än om någon nynnar Internationalen för honom, påstod Fermín.

- Ren fascistpropaganda, invände chauffören till sin hjältes försvar. Kamrat Stalin pissar som en tjur. Självaste Volga skulle vara tacksam om den hade ett lika rikligt flöde.

Nästa bok på tur blir antagligen Terrorismens historia//Björn Kumm, Sista kulan sparar jag åt grannen//Fausta Marianovic, eller Om jag kunde drömma//Stephenie Meyer. Någon som läst någon av dem?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men ååå! Den läser ju jag just nu :D Har inte kommit så långt dock, så du får inte avslöja några detaljer! ;)

2009-08-03 @ 08:44:13
URL: http://jennieadato.blogg.se/
Postat av: Maja-Stina

Jag har inte läst några av dom, men tackar för boktips. Och skickar ett till dig: Livstid av Dean Koontz. Sommarens bästa hos mig.

2009-08-03 @ 12:18:48
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Bellas lillmatte

Visst är hon gos?

Lilla damen börjar tyvärr bli gammal. Men så länge hon har katt-attack-takterna i sig är hon sund. Fast aldrig attack mot Simba. Då skulle nog Belle inte klara sig länge... ;)

2009-08-04 @ 09:21:50
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Maja tre

Henrik LÄR vilja se solrosor.

Den 25-26/8 kommer jag vara i stan. Skulle du ha tid att ses nån gång då? Nu när vi inte är stadsbor gäller det att planera :P

2009-08-07 @ 20:13:11
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Maja fyra

Nu längtar jag efter ett nytt blogginlägg att kommentera ;) Jag verkar ju bombkommentera dig!

Lgh-bilder kommer imorgon! Tack! Känns väldans bra att hittat ett mysigt ställe.

2009-08-08 @ 23:56:51
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0