För andra och för mig

Jisses! Två inlägg på en och samma kväll.

Kom bara att tänka på något när jag alldeles nyss låg i mitt varma bad och njöt. När jag började skriva den här bloggen, avslutade jag varje inlägg med dagens glädjekälla. Det vill säga saker som under dagen fått mig att må bra och dra en aning på smil-banden. Av någon anledning rann den vanan ut i sanden och dagens glädjekälla har försvunnit. Vet inte om jag kommer börja med den igen, men det som fick mig att fundera på glädjekällan just nu var något Snusmumriken brukar prata om och som han också är duktig på att leva efter. Nämligen att skapa sina förutsättningar istället för att vänta på dem. Kanske går jag ibland och väntar på att glädjekällor ska ploppa upp av sig själva och när de inte gör det tröttnar jag. Nu vill jag bli bättre på att skapa mina egna glädjekällor. Göra sånt som får mig att må bra. Och jag har en aning om var jag ska börja.

För tillfället är jag förresten mjuk som en barnrumpa efter ett underbart hett och väldoftande bad.


Kommentarer
Postat av: Tess

Det var en bra avslutning på dagen att läsa din blogg. Tänkvärt. Tack för att du förgyllde min dag lite :) Kram på dig tjejen!

2009-12-03 @ 21:55:29
Postat av: zofie

Ja, jag håller med mkt bra avslutning... : ) å varma sköna bad är också bra!Du är ju en pärla på att skriva, glöm inte d! Kram : ) Z.

2009-12-03 @ 21:59:30
Postat av: martina

Tack ni fina för att NI förgyller min dag med rara kommentarer :)

2009-12-05 @ 19:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0