Ide

Nej, det händer inte speciellt mycket just nu. Mina jag och det mesta runt omkring mig sitter fast i ett vintermörkt ide. Hade en avtalad tid hos en läkare idag. Glad i hågen (för att ha en anledning till att få gå tidigare från jobbet) gav jag mig av strax innan fem. Plingade på en gång. Väntade. Plingade på en gång till. Väntade. Plingade på för tredje gången (ja, jag är envist ihärdig ibland). Tyst.

Jaha tänkte jag, vad gör jag nu? En varmare årstid hade jag glatt fortsatt min färd ner för Avenyn och vidare in mot de lite roligare kvarteren för att traska i affärer. Men nej, min vinterkalla februarihjärna stoppade mig där. Vände istället på klacken och drog mig tillbaka till mitt varma ide - jobbet. Ja, känner mig lite chockad över att jag självmant valde att gå tillbaka och jobba undan ännu lite saker. Snacka om tristess, eller kanske en just nu stillastående vardag.

Och för tillfället sitter jag i mitt andra varma ide, soffan, med en katthårig filt uppdragen till näsan. Kallt är det. Tänker på om jag inte ska göra ett försök till att piffa upp min andrahandslya ändå. Skulle förmodligen inte vara så dumt att lägga lite tid och pengar på en trivsel som faktiskt kan vara värd att lägga just lite tid och pengar på? Har i alla fall, när jag suttit här och stirrat, kommit på att jag gärna skulle vilja ha en röd (eller orange) 50-tals-inspirerad glaslampa. Kanske i hallen?

Dagens glädjekälla:
Får det att låta som att allt är urtrist och tråkigt just nu, men riktigt så illa är det inte (känns bara skönt att få gnälla lite ibland, är inte mer än mänsklig). Dagen i sig har inte varit speciell, däremot började den väldigt bra. Det är jag jätteglad för.



Kommentarer
Postat av: syster

vi ska på spaaaa vi ska på spaaa vi ska på spaaaaaaaa. kom precis på det och det får bli min dagliga glädjekälla i detta kalla göteborg där jag kurar. längtar verkligen efter spamys med dig syster!!!!! puuuuuuuuuuuuuuusssssssssssssss

2009-02-19 @ 19:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0