Lite inspiration

Har inte kommit på riktigt vad jag menar med det. Kan just nu ha två betydelser:

1. Det har varit svårt att hitta någon inspiration och motivation de senaste dagarna. Har flera gånger fallit hårt från mitt rosa fluffiga moln, av olika anledningar. Pratade med B som sa att han mådde dåligt, då tappade jag fotfästet direkt. Allt funkar inte alltid som jag vill på jobbet, då snubblar jag lätt. Har varit sjuk, trött och slö, då blir det svårt att hålla balansen. Men så fort jag trillat har det funnits andra saker/personer runt omkring mig, som gjort att jag snabbt kunnat resa på mig, borsta bort dammet från knän och händer och börja klättra upp igen. Tyvärr har det tagit en del kraft att ständigt klättra och därför har både inspiration och motivation blivit lidande. Med andra ord - lite inspiration - till mig.

2. Jag har ändå lyckats hitta några små skvättar inspiration mellan klättrandet och fallandet, och en speciell skvätt vill jag dela med er. Därav - lite inspiration - till er.

Som ni vet invigdes jag härom dagen i Flickr-världen genom att skaffa ett eget konto (nej inga nya bilder, än). Däremot har jag lagt till ett annat konto som min kontakt - CIA DE FOTO. Underbara bilder som dokumenterar ett pars liv (tror jag, och de verkar vara från Brasilien). Blir rörd varje gång jag tittar på dem och det verkligen rör sig i magen av en massa känslor. Intimitet, spontanitet och enkelhet. Riktigt vackra foton som kan få min inspiration att förtjust skutta till av glädje även de tyngsta dagarna.

CIA DE FOTO

Dagens glädjekälla:
Dagens glädjekälla är egentligen inte dagens glädjekälla. Är snarare söndagens glädjekälla, men jag läste den idag och det gjorde mig glad. Fick ett mail från min extra-mamma Lotta. Hon skrev att om jag någon gång blir arbetslös borde jag bli författare istället. Hennes förslag på min första boktitel var "Dallaskyssar". Jag skrattade högt, för just "Dallaskyssar" har hängt med mig sen jag var riktigt liten. För er som inte vet eller minns, påminn mig en dag så berättar jag. Gillade i alla fall Lottas förslag. Kanske blir till verklighet en dag, lovade nämligen pappa för några år sedan att jag skulle skriva en bok om hans liv. Och den kopplingen skulle på ett knäppt vis faktiskt kunna fungera.


Kommentarer
Postat av: Anonym

kram på dig kusinen

2009-02-12 @ 18:30:08
Postat av: H-lena

Sista helgen ui februari har inte jag nåt planerat iaf, så jag tycker att det låter som en bra idé att komma upp då. :)

2009-02-13 @ 11:04:06
URL: http://hlena.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0