Snusmumriken

Vaknade inatt av Snusmumriken vid min sida. Han tittade på mig och frågade:

- Vad var det som fick dig att bli ledsen tidigare?

- Jag vet inte riktigt, svarade jag. Hans livsberättelse rörde om något i mig. Sorgset hur han verkade gå från att vara passionerad och full av drömmar och planer, till att nästa dag glömma allt och helt ge upp hoppet om en lycklig framtid. Tyckte synd om honom. Ville ruska om, trösta och krama honom. Han påminde mig om mamma. Han påminde om hur det är att leva med någon som inte är riktigt lycklig, som tappat bort sig själv. Han påminde mig om mig själv.

- Vet precis vad du menar, sa Snusmumriken.

- Det gillar jag med dig. Du förstår mig bra. Det verkar vara ...självupplevt?

- Det är det. Kom och lägg dig på min arm och somna om nu, viskade Snusmumriken.

Jag la mig på hans arm och somnade om. Kändes bra.



Glädjekälla:
Syster. Träffades på Mediterrano och njöt av riktigt god fisk och vitt vin. En snabb sväng förbi Whyreds rea och sedan vidare till Biopalatset och Benjamin Buttons otroliga liv. Det enda som var otroligt var hur sövande, seg och menlös den var. Trevligt sällskap, popcorn och m&m var räddningen på timmarna som aldrig ville ta slut. Efter det blev det självklart lite Melodifestival. Helt ok låtar som gick vidare. Tyvärr tog kvällen slut där, syster mådde dåligt. 

Men syster, du är bäst ändå.
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Syster du är bäst du me´ Finaste flickan i mitt liv ;-) Äsch kvinnan menar jag ju :-)

2009-03-01 @ 11:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0