9

Det är antalet gånger jag sömndruket masat mig upp inatt för att lugna Simba. Jag har räknat. Såg fram emot en god natts sömn, men icke! Nej, Simba är inget barn, bara en otroligt bortskämd katt. Men vad fanken ska jag göra? Han ger sig ju inte. Kuvar jag mig inte under hans krav på uppmärksamhet får jag inte sova något alls. Och det spelar ingen roll om jag skulle stänga dörren eller stoppa in öronproppar i öronen. Han hittar ALLTID sätt att väcka mig på - vi snackar katten som spelar piano här!

OK, jag har väl viss förståelse för honom. Blir långa dagar av ensamhet. Dessutom börjar han bli gammal och lite förvirrad. Och så är det faktiskt så - vad gör jag inte för mitt älskade husdjur.

Simba från sin bästa sida

Simba från sin bästa sida

Dagens glädjekälla:
Dagen har ju knappt börjat ännu och eftersom det var så många källor till glädje igår, tar jag mig friheten att låna en av dem till idag. Jo, igår var jag och hämtade pizza i en pizzeria på Citytorget här i mitt kära Kortedala.  Brukar småprata med pizzabagaren som är väldigt trevlig. Han kommer från Italien dessutom, vilket gör att i alla fall jag känner att jag får riktig pizza. Men så många gånger som jag pratat med honom vet jag faktiskt inte vad han heter. När jag sitter där och väntar, är det några gäster som ska gå.

- Ha en trevlig helg Tony!

Min pizzabagare heter Tony! Kan det bli bättre? Jag skrattade lite inombords, men var noga med att inte visa det för Tony.


Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Hej kära du! Tack för SÅ mysigt lunchsällskap i går. Och jag är glad att läsa det du skriver. Du får vara lycklig. Det är så viktigt att vara det.

Och du gav mig så härlig energi i går! Thaimagen sjönk inte som en sten till bassängbottnen. Jag orkade simma massa längder! Och svalde inte alltför mycket vatten (uuh)... Tack söta!

Supersnyggo blogg också.

2009-01-31 @ 17:47:59
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Anna

Älskade Martina!!! Vilken underbar blogg! Jag blir så lycklig av att läsa att du är så glad. Sitter på jobbet nu, men ska absolut läsa mer ikväll. Puss älskade vän, hoppas vi ses i helgen. Kraaaam

2009-02-03 @ 11:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0