Det strålar om dig

Träffade en kär vän på lunchen idag. Har inte sett och pratat med henne på väldigt väldigt länge, trots att vi bor i samma stad. Efter god mat och ett intensivt tjatter för att hinna med att berätta allt som hänt sen sist vi sågs, säger hon spontant "Det riktigt strålar om dig. Du ser ut att må så bra och vara så glad". Och för att gå rakt på sak - hon har så rätt! 

Just nu svävar jag. Jag känner mig lycklig, stark och lugn. För första gången på flera år trivs jag med mig själv. Jag oroar mig inte för en framtid som aldrig verkar infinna sig. Vill bara ta dagarna som de kommer och inte bry mig om något annat än att göra det som får mig att må bra för tillfället. Jag har hittat en styrka i mig själv och vågar stå för det jag tror på. Det är helt enkelt underbart.

Men samtidigt som jag trippar omkring på rosa moln omgiven av harpmusik och knubbiga små keruber, är det en annan känsla som knackar på min axel. Tror den kallas för skuld. Inte kan jag väl må så bra som jag gör, bara några veckor efter att mitt 11-åriga förhållande tagit slut? Speciellt inte när jag vet att det finns någon på andra sidan, som just nu kanske inte mår riktigt lika bra som jag. Det smärtar och känns sorgligt. För det är inte så att jag glömt bort det tomrum som faktiskt finns efter de fina stunder som varit.  Det är bara det att jag vill sväva vidare på mitt lilla moln av lycka. Är det fel?

Dagens glädjekälla:
Utöver Majas sköna kommentar som fick mig att fånle än mer än vad jag gör normalt nu för tiden, har det varit en bra dag. Det som glatt mig mest är kanske den lilla bubbla av inspiration och kreativitet som sakta börjar stiga upp mot ytan igen. Allt inspirerar just nu - mina nya industridesigner-skor (ja, de har fått heta så, för tydligen ser jag ut att jobba som industridesigner när jag har dem på mig), spårvagnsresan hem från jobbet, personer i min närhet. Och en person inspirerar kanske mer än andra för tillfället. En påhittig sådan och en riktigt duktig fotograf. Gillar speciellt en bild han tagit på sin mormor. Kolla in den och andra bra bilder på flickr.com. Jag gillar dem under kategorin portraits and faces extra mycket.

Aina

Det strålar om Aina också


Kommentarer
Postat av: Jennie

Att du svävar på rosa moln sötnos, gör mig så glad. Njut. Det får man. PUSS

2009-01-30 @ 22:44:25
URL: http://jennieadato.blogg.se/
Postat av: Emma

Du skriver så fint bli rörd!

KRAM Emma

2009-01-31 @ 00:24:03
Postat av: martina

Tack vad ni är söta :o) Puss och kram på er båda!

2009-01-31 @ 10:05:47
URL: http://precisprecis.blogg.se/
Postat av: syster

härligt att höra syster. du skriver såååå fint och jag blir glad.

kan jag få åka med på molnet. har trillat av för tillfället och letar efetr stege. puss

2009-01-31 @ 10:41:36
Postat av: martina

Syster du har en given plats vid min sida på molnet :o) Alltid! Jag slänger ner repet åt dig så se till att fånga det ;o)

2009-02-01 @ 18:46:08
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0