Vägen till mitt hjärta

Kan ibland gå via en smoothie.

Jag är som känt ingen fixa-i-köket-tjej. Men i julklapp fick jag en fin-fin blender. Nya tider tänkte jag när jag satte igång med att göra smoothies. Än så  länge är det också det enda jag använt min fin-fina blender till. Gott blir det i alla fall! Brukar göra så här och det blir oftast riktigt bra:

Yoghurt med vaniljsmak för krämigheten och just smaken (nackdelen är visserligen bubblor i magen)
1 eller 2 bananer för utfyllnad mest men också för konsistensen och mättnad
Krossade linfrön för att det ska vara bra för magen har jag hört (och stillar bubblorna)
Frysta mangobitar för att det är gott, helt enkelt
Blåbär för färgen, det blir lite roligare så
Hallon för att det är godare än jordgubbar och jag gärna vill ha i ngt rött också 

Min vän i köket
Häll allt i blendern, blenda och drick (eller skeda i dig det - helt beroende på vilken konsistens du fått till).

Dagens glädjekälla:
Hela helgen egentligen. På alla sätt. Har varit välbehövd efter en tröttsam vecka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta var toppen, jag har gått och grunnat på alla himla maskiner man aldrig använder i skafferiet.

Min blender är en sån,

men här ska bli ändring,

BUMS!

Tack kompis!

2009-01-18 @ 19:58:50
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: martina

Haha! Vilken TUR att jag kunde guida dig rätt i köksmaskindjungeln! Så lite så ;o)

2009-01-19 @ 16:22:24
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0