Dag 1 & 2

Provar just nu på livet som arbetslös. Men jag vill inte riktigt kalla det för arbetslös, låter så tråkigt. "Mellan två jobb" har jag inte ens övervägt att kalla det. Semester? Ja, skulle funka, förutom att jag inte får betalt. Tycker sommarlov  låter trevligt. Sommarlov med vissa måsten. Så får det bli.

Mitt sommarlov har alltså börjat. Dag 1 har passerat och dag två är på väg mot mållinjen. Det finns en viss busig känsla i kroppen. Som att jag fuskar medan alla andra är på jobbet. Känns nästan underbart. Och dag 1 & 2 har bjudit på både sol och värme.

Vad  gör jag då? Dagarna tycks springa iväg trots att jag inte gör något. Nästan. Tog med mig Tara på en tur igår. Hon var lycklig och drog första delen av rundan (den långa rundan). Sen blev hon törstig, varm och trött. Då fick jag dra. Vi drack båda mängder av vatten när vi kom hem, sen låg vi halvdöda och tänkte "aldrig mer". Det tog 2 timmar.

Fick svära några gånger igår också. Efter att ha letat lägenhet i två år, fick jag erbjudande om att skriva kontrakt på en jag verkligen vill ha. Problemet är bara, jag är inte längre anställd någonstans. Otur? Feltiming? Ja. Det vågar jag nog påstå. Jag går dit imorgon och bönar och ber och hoppas på att de är snälla ändå.

Och så idag då? Del ett av en present till en viktig person är fixad. Jag känner mig mycket nöjd och tror att jag kan få lite skoj på köpet jag med:) Del två finns än så länge i min tankeverksamhet. Dessutom har jag sprungit till affären ungefär 3 gånger efter att ha glömt både plånbok och annat. Drog sedan på mig förkläde och sitter nu och väntar på att första satsen Pita ska tas ur ugnen. Det tog många timmar.

Dag två närmar sig ett lyckligt slut med andra ord. Kanske får jag celebert besök ikväll också. Det ser jag fram emot :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0