Jag är ingen bitch

Nej. Timid, snäll och söt brukar passa bättre in som beskrivning på mig. Men också jag har mina sidor och kan helt otippat förvandlas till den mest otrevliga bitch. Det händer oftast:

1. När jag, eller någon jag bryr mig mycket om, blir orättvist behandlad.
2. När saker jag kan påverka inte blir som jag vill.
3. När någon tar min tvättid!

Den sista punkten är extra känslig. Tar någon min tvättid blir jag obarmhärtig och gör alla de där pinsamma saker jag egentligen avskyr när andra gör. Skriver lappar, plockar ut dyblöt tvätt innan den är riktigt klar och beter mig som en riktig kärring. 

Så, idag när jag begav mig ner till tvättstugan, med fulla IKEA-kassar, hör jag hur maskinerna jobbar och står på. Känner riktigt hur det börjar bubbla i tårna på mig och jag formulerar redan tyst i huvudet vad jag ska fälla för sur kommentar om jag träffar personen som så fräckt snott min tid. Tur är att jag slänger en hastig blick på tid-tavlan innan jag rycker upp dörren. Ooops, var visst inte idag jag hade tvättid. Då blir jag plötsligt återigen väldigt söt, timid och trevlig. "Ursäkta min snurrighet, jag råkade vissta ta fel dag, fniss fniss".

Dagens glädjekälla:
Ett oplanerat besök från min kusin Klaudia. Mycket trevligt, mer sånt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbar!

2009-03-19 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0