Äntligen

Japp! I fredags ploppade tummen. Lite snörvlig och feberskakis trotsade jag mina krämpor och satte mig på tåget till Sthlm. Och vilken resa sen. Genomgående var mitt underbara sällskap av Snusmumriken. Till det kan jag också lägga några kära återseenden och en grym konsert på fredagskvällen.

19.00 entrade vi Cosmonova och lyssnade till skön musik av Carbon Based Lifeforms. Hade det inte varit för alla stjärnor att titta på och den digg-vänliga musiken, hade jag förmodligen somnat av avslappning. I detta fall är det ett gott tecken även om det kanske inte låter så. Därefter blev det öl och pub-burgare men sen tackade våra kroppar för sig och ville sova.

Lördagen toppades med att jag äntligen fick träffa Anna och Emils underbara lilla tjej Mina. Så underligt men ändå så naturligt det kändes att se min allra bästa vän som mamma. För trots att Mina snart fyller 2, hade jag alltså ännu inte träffat henne. Och som Snusmumriken sa, föräldrarrollen passar både Anna och Emil perfekt. Mer hjärtliga föräldrar får man leta efter.

Goda saker efterföljs ju gärna av fler fina upplevelser. Lussebulle och glögg med Emma fick ligga till grund för en mättande och väldigt trevlig lördagsmiddag. Kort och gott. Helgen har varit toppen! Och tack också Jennie för att vi fick bo som vi gjorde.

Till alla er som undrar varför jag inte hörde av mig när jag nu äntligen tog mig upp till Sthlm: Jag lovar att jag kommer tillbaka och då hör jag av mig. En helg är trots allt inte så lång.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh Martina!! Min finaste bästa vän, jag blir tårögd när jag läser... Du är så fin!

2009-12-30 @ 10:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0