Mörka tider och fiffiga idéer

Det är mörkt nu när jag varknar varje morgon. Riktigt mörkt. Och därmed också svårare att komma upp. Något jag verkligen ogillar i dessa mörka tider är när jag blir väckt innan väckarklockan ringer. Spelar ingen roll om det handlar om timmar eller få minuter, eller om jag inte fått snooza minst 2 gånger innan jag stänger av klockan. Jag gillar det inte. Tyvärr blir det oftast så ändå. Har ju en viss gammal herre i mitt hem, som fullkomligt njuter av att få mig att fruset masa mig upp ur sängen för att tillfredställa hans hungriga mage. Eller nödiga bakdel. Eller bara den ständiga kellusten. Ibland också leklust, men då tittar jag bara på honom och frågar om han är riktigt klok.

Tur nog är jag ju sån att jag gillar fiffiga prylar. Och en extremt fiffig pryl som jag verkligen tror jag skulle älska om den kom innanför min sovrumsdörr är en såndär väckarklocka/lampa med gryningsljus. Med fågelkvitter, helst. Tyvärr hjälper den nog inte mot Simba, men kanske mot min ovilja att kliva upp i mörker. Någon som har provat?

wake-up-light

Ena annan extremt fiffig idé är något Anna tipsade mig om. Linas matkasse. Det man gör är att betala en summa varje vecka, sen får man en matkasse levererad, också varje vecka, med matvaror och 5 recept för 4 personer. Hur smidigt är inte det?! Rejäla portioner för 2 varje dag + 2 rejäla lunchlådor. Mmm, blir hungrig och nyfiken. Såg att de levererar i Gbg också.

Så, om någon någongång vill göra mig glad (vilket jag hoppas) är pryl och presentkort väldigt välkommet. Snart är det jul...


Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Henrik blev glad för din kommentar! ;)

Och jag hade blivit glad om Linas matkasse kom till Alingsås. Sov sött M & Simba. Kul att pratas igår!

2009-11-05 @ 22:20:12
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0