Vad lite vatten kan göra

Basil har visat sig vara en överlevare.

Vissen.  Lite gladare.  Ståtlig som aldrig förr.

För er med gröna fingrar kan det kanske verka knasigt att jag blir så fascinerad av Basil. Och vad vatten kan göra med hans lilla liv. Men han är verkligen otrolig. Tror det är tionde gången jag lyckats rädda honom. I sista sekund. Och än står han där, ståtlig och fin på mitt köksbord.

Dagen har jag ägnat åt att städa upp i mitt kära hem. Det behövdes, även om det ännu inte är så mycket att städa. Ekar fortfarande på sina ställen. Men det blir i alla fall lite mysigare här. Luktar bättre om inget annat.

Därefter var jag på bio och såg Zombieland. Snusmumrikens val. Lite snällare och mindre hysterisk än vad jag förväntat mig, dock helt OK för en måndagskväll. En annan film att rekommendera är Julia & Julie. En trevlig feel-good-film med lite mindre zombies och lite mer mat. Riktig mat.


Kommentarer
Postat av: Anna

You go Basil!

2009-11-03 @ 12:36:48
Postat av: Anna

You go Basil!

2009-11-03 @ 12:51:44
Postat av: Maja-Stina

Vilka bra tips jag hittar hos dig! Jag ska tänka på dina bilder innan jag slänger mina Basils - för tidigt. Det finns hjälp att ge helt enkelt. Och det finns film att se: Julie & Julia är ett måste i min snorvärld!

2009-11-03 @ 14:29:21
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0