Veckan som varit och veckan som kommer

I veckan som varit har jag inte simmat. Inte heller har jag tvättat eller städat. Diskat? Nope. Däremot har jag varit trött och snörvlig. För en stund sedan gjorde jag dock en kraftinsats för Simbas och min egen trivsel.

I veckan som varit har jag träffat lite nytt folk. Ätit thai-mat hämtat ur en liten liten lucka, med en liten liten ringklocka hängandes ut. Och när man drog i den lilla lilla ringklockan öppnades den lilla lilla luckan och ut stack ett litet litet huvud med ett brett leende som tog min beställning.

I veckan som varit har det handlat mycket om Ventelo. Resten låter jag vara osagt.

I veckan som varit har jag fått uppleva en helt ny konturrik värld, då mina ögon berikats med linser.

I veckan som varit har jag varit på 40-årskalas och ätit libanesiskt, proppat i mig brownie-cheesecake med hallonsås och grädde som sköljts ner med hemmagjord citronlikör, fruktigt rödvin och härligt rökig whiskey.

I veckan som varit har jag skrattat mycket åt detta:



I veckan som kommer ska jag simma. I veckan som kommer ska jag tvätta. I veckan som kommer ska jag ÄNTLIGEN dra tummen ur sin mörka håla och sätta mig på tåget upp till Sthlm. Bland annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0