Det är färdigfjantat nu

Ja, för här blir inga barn gjorda. Inte för att målet just nu är att göra barn (inte resultera i det i alla fall). Men det får helt enkelt vara nog. Inga finanshål ska få mig att gå i diket, banne mig! Här har en lusta vuxit sig stark för att göra något åt det. OK, jag har sökt tusen jobb (i runda tal). Det är bra. Men min svaga punkt har varit att följa upp mina ansökningar. Ändring där. 

Dessutom får jag helt enkelt sluta upp med att fjanta mig. Satt i förra veckan och skrev en mängd texter om kvinnor som vågat ta steget till en förändring i sina liv. Ja helt sysslolös sitter jag faktiskt inte. Och vilka förändringar sen! Företagande. Finns absolut inget som säger att inte jag skulle kunna fixa det. Inget alls. 

Ett mål på vägen till ett tuffare jag ska bli att ta tag i en av mina stora men också löjliga rädslor. Att köra bil. Jag vill ju inte bli en sån som fiser runt i 40 på motorvägen för att det råkar vara lite halt ute. Bara jag som kan göra något åt det. Och. Jag tror att jag skulle gilla det. Att köra bil alltså. Normalt. 

Sen. Något jag hållit mig ifrån allt för länge nu är pennor och skissblock. Har ju för fanken gått en 2-årig konstnärlig utbildning. Och vet du? Jag var grym! DET vill jag ta tillbaka. Märk ordval, jag sa "ta" inte "ha".

Sådär ja! Ett steg i rätt riktning. Förresten, har en sak till att säga. Jag är oerhört lyckligt lottad för att ha världens bästa Snusmumrik i mitt liv. Du får mig att tro på saker.


Kommentarer
Postat av: Malin

Att köra 40 på motorvägen är en dödssynd i min värld, glöm inte det ;)

2009-10-28 @ 13:21:07
URL: http://malsaliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Just precis därför jag skrev det kära Malin, just precis därför! ;)

2009-10-28 @ 13:43:36
Postat av: Syster

Toppppppeeeennnn! More power to you syster. Ta för dig bara för du är GRRRRRRRReat :-)

2009-10-28 @ 21:20:55
Postat av: Syster

Underbart att höra. Bara ta för dig syster för du är GGGGGGRRRRRREEEEEEAAAAAATTTTTTT pusselipuss

2009-10-28 @ 21:22:25
Postat av: Anonym

Vilket härligt, underbart inlägg Martinis!

Så ska det låta. Behöver du starta eget-tips ropar du bara åt mitt & H:s håll vetdu! Kraam.

2009-10-31 @ 21:02:31
Postat av: Maja-Stina

Det var jag som skrev detdär sista. ;)

2009-10-31 @ 21:03:00
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0