Flickan och pappan

- Har du någonsin varit stolt över mig pappa?

Pappan tittar förvånat.

- Känns som du aldrig var riktigt stolt över mig, som att jag inte riktigt nådde upp till dina förväntningar. Som om jag vore någon som inte riktigt var värd att förvänta sig något av. Som att någon annan alltid var bättre. Älskade du mig lika mycket?

Pappan ser ledsen ut.

Jag älskade dig minst lika mycket. Fick bara aldrig riktigt kläm på dig. Du ville aldrig ta emot råd eller hjälp, aldrig göra som jag sa. Du gjorde alltid som du själv ville och vände dig alltid till din mamma istället. Jag förstod mig inte alltid på dig, men jag var stolt över dig.

Flickan lägger åter huvudet tungt på pappans arm. Hon känner doften av Jean Paul Gaultier Le Male. Hon känner sig lugn, hon känner kärlek.

Hon känner saknad. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ älskade syster. Jag blir rörd och känner saknad jag med...

2009-10-22 @ 21:50:12
Postat av: Anna

Fina fina Martina!

2009-11-03 @ 12:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0