Plantera mera

Det borde jag verkligen göra. Problemet är bara att jag är så fruktansvärt och genuint dålig (och lite ointresserad också) på det där med blommor och gröna blad. Fick ju en söt liten planta av min kollega förra vintern. En såndär mirakel-växt som tydligen ska överleva allt. Och lugn. Det har den också gjort. Mot alla ods. Den står fortfarande upp, trots värme, sol, övervattning, ett och annat tugg från Simba osv osv. Men nu börjar jag oroa mig lite. Den har ju vuxit, inte extremt mycket, men den har vuxit. Borde jag inte göra något då? Typ plantera om? Och framför allt, hur gör jag?! Fast om det nu är en mirakel-växt, en ungkarlsplanta, då borde den ju överleva en trång kruka också. Eller?

Sen är den faktiskt inte det enda gröna som går att skåda i min lägenhet. Köpte en liten basilikaväxt för sådär två veckor sedan. Antagligen för att jag skulle använda den till något gott, men än har jag inte krökt några blad. Däremot har jag, och det är jag oerhört stolt över, lyckats hålla den vid liv! Kom på den briljanta idén att jag för en gång skull faktiskt borde läsa på plasthöljet som följer med runt plantan när man köper den. Och där stod: "Ställ plantan i ett glas vatten". Så, varje gång när plantan sett trött och ledsen ut har den fått ett glas vatten av mig. Och lever, än idag!   

Jo. Skulle ju också skriva att jag var på fransk restaurang igår. Jättegott och underbart trevligt. Och medan vi satt och avnjöt vår mat, spelade de massa musik från filmen Amelie från Montmartre. Självklart blev jag sugen på att lyssna även nu. Du med kanske?


Kommentarer
Postat av: Anna

Du åt väl sniglar?

2009-11-03 @ 12:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0