Hemma

Har medvetet hållit mig borta från bloggen ett tag. Blev inget summerande av år och decennium. Inte heller några löften för nytt år och 10-tal. Har istället ägnat tiden åt att städa, packa, röja, slänga, greja och planera. Med andra ord åt att flytta. Och tid tar det när både julpyssel, jul, nyår, ledighet och önskan om vila konkurrerar om utrymme. Än har dock det stora lasset från Allhelgonagata 31 inte gått. Det kommer på tisdag och är egentligen inte så stort, mest bara omfattande och något som ska göras.

Hur som helst. Har märkt att jag nu, mer än någonsin, varit väldigt angelägen om att få komma hem. Att få saker på plats. Tror det beror på att jag sett fram emot det hela så tokigt mycket och att jag därför bara vill hålla snabbspolningsknappen inne. Den som tar mig till framtiden. Problemet är väl kanske att det som var tänkt skulle vara något skoj, periodvis istället har förvanlat mig till en slags Controlzilla. En som vill att allt ska falla på plats med en gång. Stackars Snusmumriken har fått stå ut med ett humör som gått från sång, skämt och skratt, till uppgivet gråt. Jag vet, inte speciellt charmerande.

Tillskillnad från underbara och nyupptäckta Militärmammans blogg, kan jag inte riktigt skylla på galna graviditets-hormoner. Bara tokiga, och uppenbart beständiga hormoner, som verkar finnas där vare sig jag vill eller inte. Helt och hållet oförklarliga. Inte undra på varför Snusmumriken sett frågande ut, när jag själv inte inte fattar vad det är som händer.

Nu ser jag i alla fall ljuset i tunneln och ett lugn börjar infinna sig. För trots alla tårar och oförlåtliga utbrott är jag oerhört lycklig över att ha kommit hem.

Låt säga att detta är början för mitt 2010. Resten kommer bli kanoners!

Gott nytt förresten!


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vad du är underbar! Och klok, som alltid. Saknar dig så! Gott nytt underbart 2010! Kram

2010-01-03 @ 22:56:09
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Jennie

Härligt vännen! Vi måste höras snart :) Det har hänt mycket i ditt liv som vi inte hunnit prata om märker jag... hihi. Puss!

2010-01-05 @ 16:27:39
URL: http://jennieadato.blogg.se/
Postat av: Maja-Stina

Jag tycker det är skönt att läsa att vi är två om oförklarliga tårar och humörsvaj. Det är väl så ett nytt år ska börja: lite shaky ;)

Kram.

2010-01-05 @ 19:08:35
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Maja igen

Jag har inte ärvt fars parkeringskonster. Jag vet inte om jag ska vara lycklig eller inte för det...? ;)

Jag leder tävlingen! Jag är den enda som har klarat en utmaning. Den var väääldigt svårt, tävlingen. Men du satsade på rätt tjej, Martina. :)

Vi ger oss inte... hur många har du klarat? Och hur lång tid tog det?

2010-01-07 @ 16:56:23
URL: http://www.majastina.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0