Man ska vara snäll

Idag är det riktigt jäkla kallt. Fick dra upp halsduken över öron och näsa, tills ångorna gjorde det svårt att andas. Vinden riktigt ven av kyla. Men fördelen är väl att min lägenhet, som omväxling, känns varm och go att komma hem till.

Ni vet att jag nämnde för ett tag sedan att jag skulle vara med i en slags undersökning i hypnoanalys. Idag var min femte vecka och gång. De två första mötena kändes riktigt roliga och förväntan nästan rann över. Förväntan är fortfarande stor, men jag tycker inte längre att det känns lika kul. Svårt det där. Jag försätts i hypnos och ska se en massa minnesbilder framför mig, som jag sedan ska berätta om. Men jag ser inget. Det är blankt. Till slut kommer det ett och annat konstigt minne om kojor jag byggt, eller fiskar jag fångat. Helt meningslöst. Visst, förra gången kom jag i kontakt med ett minne jag kämpat för att glömma. Och idag fick jag förvisso kontakt med känslor jag blev arg av. 

Jag blev så sjukt arg och ledsen just för att jag inte kunde se något, för att jag återigen så gärna vill att detta ska göras rätt. "Varför ser jag inte något, är jag dum eller?" "Jag måste göra något fel, det här funkar inte på min knäppa hjärna." Tja, antar att det förmodligen är just det jag måste lära mig att göra annorlunda. "Du måste vara snäll mot dig själv, inte fortsätta slå."

Jag ska alltså vara snäll mot mig själv. Inte fortsätta slå.


Kommentarer
Postat av: zofie

Låter intressant! ge d lite xtra tid.. : )

2009-10-13 @ 13:39:40
Postat av: Linda

Söt och mysig blogg du har.

hur länge har du bloggat ? :)



tänkte slänga in ett tips till dig om hur du kan

tjäna pengar på din blogg, efter som det idag är ganska lätt att tjäna lite extra pengar på sin blogg. Du behöver inte ha en

av de stora bloggarna för att dra in någon tusing

eller några tusingar i månaden.



Kolla in länken: http://lindabergqvist.blogg.se/2009/october/vill-du-tjana-pengar-pa-din-blogg.html



Ha en trevlig dag!

2009-10-13 @ 14:01:30
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/
Postat av: annsan

Hjärtat, försök inte så mycket - det är då blockeringen kommer - jag vet själv hur det är, gör själv samma "fel". Dissa inte det som kommer upp - hur banalt det än kan kännas för dig, så finns det en mening med det - oftast kommer du själv på sambanden - ibland går det fort, ibland tar det flera veckor innan poletten ramlar ner. Keep it up, girl :o)

2009-10-13 @ 14:35:54
Postat av: martina

Tack för pepp :) Ann, det låter nog värre än vad det är. Klart jag ska kämpa på och vänta på guld-poletten ;) Kram!

2009-10-13 @ 22:25:02
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0